sobota 14. května 2016

Cerna a bila

V bezne mluve se pouziva, ze opakem cerne barvy je bila. Kdyz se nad tim zamyslim dochazim k jinemu vysledku.

Predmet ma (absolutne) cernou barvu, pokud neodrazi zadne paprsky ve viditelnem spektru. Neodrazi ani cervene, zelene ani modre ani nic mezi tim.

Predmet ma (absolutne) bilou barvu, kdyz odrazi vsechny dopadajici paprsky viditelneho spektra. Zjednodusene odrazi vsechny cervene, zelene i modre paprsky i vsechny mezi tim.

Z hlediska vyrokove logiky plati, ze opakem ke splnene podmince je nesplneni podminky. Pokud ma podminka vice vyroku a vsechny musi platit zaroven, aby byla splnena, pak k jejimu nesplneni staci aby nebyl splnen alespon jeden vyrok.

Cerna barva tedy musi pohlcovat cervene, zelene i modre paprsky. Opacna podminka je, ze barva neni cerna pokud odrazi jakkoliv barevny paprsek.

Z toho mi vychazi, ze opakem cerne barvy je jakakoliv barva.

Mam pocit, ze mi tu neco nehraje, ale nejde mi prijit na to, co by to mohlo byt.

Žádné komentáře:

Okomentovat